Tog kjører på Raumabanen

Jobbe i SJ Norge

SJ Norge har en visjon om å levere en reise å se frem til for våre kunder.
Alle som ønsker det er hjertelig velkommen til å sende en åpen søknad.

SJ / Jobbe i SJ Norge

SJ Norge oppmuntrer alle til å sende oss en søknad. Vi ønsker alle velkommen til å søke jobb hos oss.

Send en åpen søknad

En mannlig konduktør og en kvinnelig konduktør smiler

Konduktør / Konduktøraspirant

Som konduktør i SJ Norge får du jobbe på en av Norges vakreste arbeidsplasser, sammen med fantastiske kolleger. En jobb med utviklingsmuligheter der du vil møte hundrevis av mennesker hver dag.

Lokfører i SJ Norge sitter bak spakene

Lokfører

Som lokfører i SJ Norge får du den beste arbeidsplassen! På toget har du den fineste utsikten til Norges vakreste natur. Bli en del av en av Norges fremste togoperatører!

Hvem er SJ Norge?

SJ Norge er helt eid av SJ AB, et svensk statlig eid og kundefokusert selskap, som i mer enn 160 år har tilbudt togreiser og kundeopplevelser. SJ er den største togoperatøren i Skandinavia og den eneste som driver togtrafikk mellom Skandinavias tre hovedsteder.

SJ Norge har siden juni 2020 kjørt Trafikkpakke 2, også kjent som NORD, med syv strekninger fra Bodø i nord til Oslo i sør. Vi betjener noen av Norges viktigste – og vakreste – steder, og er stolt av vår rolle i utviklingen av et moderne og miljøvennlig transportbransje i Skandinavia.

Merkevaren NORD er etablert for de syv strekningene vi skal drifte, og skal være fundamentet for å levere i tråd med kundenes ønsker og forventninger. Vi skal hele tiden ligge i forkant med våre tjenester og produkter, som skal bidra til å levere mer personlige og sømløse løsninger for flere reisende med tog i fremtiden. Vi skal skape tillit i markedet til våre leveranser, og alltid strebe etter å levere mer positivt enn forventet.

To jublende konduktører

Våre verdier

Alt med SJ Norge skal føles naturlig og enkelt. Det skal være lett å bestille og betale billett, og ha kontakt med SJ Norge. Vi forenkler hverdagen for våre kunder, samarbeidspartnere og kollegaer i løsninger, lederskap og beslutninger.
Kundene skal oppleve SJ Norge som pålitelig, trygt og sikkert. Vi skal få våre reisende fram i tide, gi dem korrekt informasjon og holde det vi lover.
En drivkraft for SJ Norge som leverandør av både transport og opplevelser er at vi er menneskelige. Vi bryr oss om kundene og hverandre, er åpne og ærlige og viser ydmykhet. Alle medarbeidere skal bidra til å utvikle produktet vårt, være positive og skape entusiasme sammen.

Kundeservice